Tunceli'de Robotik Kodlama Atölyesi Çalışmaları
Tunceli'nin Hacı Bektaş Bilim ve Sanat Merkezi'nde (BİLSEM) eğitim gören 80 öğrenci, bilim ve teknoloji alanında önemli adımlar atıyor. 2015 yılından beri hizmet veren merkezde, 15 öğretmen öğrencilere rehberlik ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nın desteklediği projelerle öğrencilerin bilimsel ve teknolojik çalışmalara yönlendirilmesi sağlanıyor. Merkezde bilişim, görsel sanatlar ve müzik atölyeleri de bulunuyor. Öğrenciler dersliklerde ve kütüphanede de eğitim alıyor. Bu kapsamda, haftanın belirli günlerinde 44 öğrenciye robotik kodlama eğitimi veriliyor. Bu eğitimler sayesinde öğrenciler, hayatın birçok alanında kullanılabilecek inovatif projeler geliştirme fırsatı buluyor. Öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra yaratıcılık ve problem çözme yeteneklerinin de geliştirilmesi hedefleniyor.
Robotik Kodlama Eğitiminin Faydaları
Teorik ve uygulamalı derslerle desteklenen robotik kodlama eğitimi, mekanik yapı, manipülatör, aktüatör, sensör ve yazılım gibi konularda öğrencilere kapsamlı bir bilgi birikimi kazandırıyor. Öğrenciler, edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak çeşitli projeler geliştiriyor ve bu projelerle TEKNOFEST ve TÜBİTAK yarışmalarına katılıyorlar. Bu yarışmalara katılım, öğrencilerin özgüvenlerini artırıyor ve rekabetçi bir ortamda kendilerini geliştirmelerini sağlıyor. Ayrıca, öğrenciler edindikleri deneyimlerle geleceğin teknolojilerini şekillendirmede rol oynayacak yetkinliklere sahip oluyorlar. Hatta geçen yıl TEKNOFEST İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması'nda Türkiye ikincisi oldular. Bu başarı, öğrencilerin ve öğretmenlerin özverili çalışmalarının bir kanıtıdır. Merkez, öğrencilerin Türkiye Yüzyılı vizyonuna uygun olarak çalışmalarını desteklemeyi hedefliyor.
Türkiye Yüzyılı Vizyonu ve Robotik Kodlama
Hacı Bektaş BİLSEM Müdürü Savaş Tunçer, robotik kodlamanın öğrencilerin hayal gücünü geliştirdiğini ve yeni ürünler ortaya çıkarmalarını sağladığını vurguluyor. Öğrencilerin hazırladığı projelerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Genç AR-GE çalışmalarında önemli bir yer tuttuğunu belirtiyor. Tunçer, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine robotik kodlama eğitimi almalarını tavsiye ediyor. Devrelere hakim olmanın, projeler geliştirmenin ve yeni şeyler üretmenin önemini vurguluyor. Robotik kodlamanın öğrencilerde özgüven yaratacağına inanıyor ve bu alana meraklı öğrencilerin geleceğe yönelik güzel işler başarabileceğini söylüyor. Merkez, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak ve onlara başarılı bir gelecek sağlamak için her türlü desteği sağlıyor. Bu destekler, öğrencilerin yeteneklerini keşfetmelerine ve yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı oluyor.