Konya'da yaşayan görüntü yönetmeni Eser Tokaş, tarihi mimari eserlere dijital sanatla yeni bir soluk getiriyor. Yaklaşık 1,5 yıldır sürdürdüğü bu projede, Mescid-i Aksa, Kubbet'üs Sahra, Kıble, Halil İbrahim ve Alaaddin camileri, Tahir ile Zühre Mescidi, Mevlana Müzesi, tarihi PTT binası gibi 25'ten fazla eseri motion grafik tekniğiyle hareketlendiriyor. Her bir yapının detaylarının senkronize bir şekilde hareket ettiği bu görüntüler, ses efektleriyle birleşerek izleyicilere adeta mekanik bir saatin içini keşfetme fırsatı sunuyor. Tokaş'ın her bir fotoğrafı hareketlendirmek için 6 gün harcadığı bu etkileyici çalışmaları, sosyal medyada büyük beğeni topluyor. Çalışmalarının amacı ise hayatın yoğun temposunda fark edilmeyen bu tarihi yapıları yeniden gündeme taşımak.
Tarihi Yapılara Yenilikçi Bir Bakış
Çocukluğundan beri mimariye ilgi duyan 31 yaşındaki Tokaş, tarihi yapıların derinliğini ve yaşanmışlıklarını eserlerine yansıtıyor. İspanyol bir tasarımcıdan ilham alarak geliştirdiği bu tekniği, "Bu eserlerin de hayatı var, hareket ediyor, nefes alıyor" düşüncesiyle hayata geçirdiğini belirtiyor. Videolara eklediği dişli ses efektleri, izleyicilerde "Binalar gerçekten hareket ediyor mu?" sorusunu uyandırıyor. Tokaş, "sanatın sanatı" olarak tanımladığı bu çalışmalarıyla, Türkiye'nin kültürel mirasını dijital platformlarda sergileyerek gelecek nesillere aktarmayı amaçlıyor. Fotoğrafları kendisi çeken Tokaş, altın oranı göz önünde bulundurarak hareketleri tasarlıyor. Yapıların estetik bir uyum içinde hareket etmesine özen gösteriyor; bir yapı sağa dönerken diğerinin sola dönmesi gibi.
Filistin'e Destek ve Uluslararası Ulaşım
Türkiye'nin simge yapılarını işledikten sonra çalışmalarını yurt dışına da taşımayı planlayan Tokaş, Filistin'deki tarihi eserleri de projelerine dahil etmiş. Özellikle Gazze'deki soykırıma dikkat çekmek isteyen sanatçı, Kudüs'teki Kubbet'üs Sahra'yı bir ay süren titiz bir çalışma ile hareketlendirmiş. "Nehirden denize özgür Filistin" mesajıyla tamamladığı bu çalışma, uluslararası alanda geniş bir kitleye ulaşarak büyük yankı uyandırmış. Bu çalışmalarını üç ayrı projede toplayan Tokaş, İstanbul'daki önemli yapıları da gelecek çalışmalarına eklemeyi hedefliyor.
Dijital Sergi Hedefi
Tokaş, Konya ve Kudüs'teki 25 tarihi yapı ile oluşturduğu dijital sanat eserlerini ilerleyen dönemlerde dijital bir sergiyle sunmayı planlıyor. Bu sergi, tarihi eserleri yeni ve etkileyici bir perspektiften sergileyerek sanatseverlere eşsiz bir deneyim sunmayı hedefliyor. PTT binasından Sahra'ya kadar uzanan geniş bir yelpazede yer alan eserler, Tokaş'ın yetenek ve vizyonunun bir göstergesi olarak dikkat çekiyor. Dijital sanatın gücünü kullanarak tarihi mirasın korunmasına ve tanıtılmasına katkıda bulunan Tokaş, gelecek nesiller için değerli bir arşiv oluşturmayı hedefliyor. Bu projeler, Türkiye'nin ve dünyanın kültürel zenginliğinin dijital platformlar aracılığıyla tüm dünyaya ulaştırılmasına önemli bir katkı sağlıyor.